مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 06:402023-12-10سياسي

گفت وگوی تفصیلی| با خسروپناه درباره عملکرد شورا؛ از مصوبه کنکور تا ضوابط عفاف و حجاب


امروز 19 آذرماه سالگرد تأسیس شورایعالی انقلاب فرهنگی است، با عبدالحسین خسروپناه دبیر شورا درباره وظایف، مأموریت ها، عملکرد و اقدامات شورا در بخش های مختلف گفت وگو کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 1357 و به دنبال آن استقرار نظام جمهوری اسلامی به جای نظام ستم شاهی پهلوی، تغییر و تحول بنیادینی را در عرصه های گوناگون اجتماعی به وجود آورد، چراکه تحول در نظام از طریق تحول در بنیادها و ساختارها تحقق می یابد.

در این راستا مقوله فرهنگ از جایگاه ویژه و پایگاه ممتازی برخوردار بود، از این منظر صدور پیام نوروزی امام خمینی ره را در اول فروردین 1359، باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب فرهنگی دانست.

امام خمینی در بند 11 این پیام بر ضرورت ایجاد انقلاب اساسی در دانشگاه های سراسر کشور ، تصفیه اساتید مرتبط با شرق و غرب و تبدیل دانشگاه به محیطی سالم برای تدوین علوم عالی اسلامی تأکید کردند.

براین اساس طی حکمی توسط حضرت امام خمینی(ره) به عنوان ستاد انقلاب فرهنگی در تاریخ 23 خردادماه سال 1359 متشکل از 7 نفر آغاز به کار کرد، در هشتم شهریور 1362 هشت نفر به این هفت نفر اضافه شد و جمع 15 نفره این ستاد ترمیم یافت، سپس در 19 آذر 1363 آغاز شد که از ستاد انقلاب فرهنگی به درخواست آیت الله خامنه ای به شورای عالی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تفصیلی| با خسروپناه درباره عملکرد شورا؛ از مصوبه کنکور تا ضوابط عفاف و حجاب

گفت وگوی تفصیلی| با خسروپناه درباره عملکرد شورا؛ از مصوبه کنکور تا ضوابط عفاف و حجاب